Home / 0
Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

ÒPERA | ASSEDIO IN TEATRO, ossia La prova fallita

juliol 3 / 20:00 22:30

Preu 12€ | 10€ persones associades al Centre

Òpera buffa, en versió concert, en la qual intervenen 10 personatges interpretats per joves cantants acompanyats per una jove orquestra de músics procedents d’institucions d’ensenyament superior musicals de Barcelona. Amb l’Assedio in teatro, Robin Sansen posa música a un llibret configurat per ell mateix des de textos d’òperes buffes dels segles XVIII i XIX. Amb un divertit argument basat en la pròpia estrena de l’òpera, plena d’embolics i situacions inversemblants.

L’argument

Aquesta òpera té com a tema i argument centrals la pròpia òpera: la trama te lloc en un teatre d’òpera. S’està a punt d’estrenar la nova òpera del compositor Calderini “L’Assedio di Barcellona” (El Setge de Barcelona) i només començar el dia d’assaigs ja comencen les peripècies… Els músics arriben tard i no tenen les partitures… Per altra banda les dos sopranos es barallen per saber quina de les dues pren el primer paper, el tenor no arriba per un problema de Rodalies i en vé un altre, amic de Calderini, el compositor. El primer que farà serà reclamar la seva ària al compositor…

Al mateix temps, la pianista repertorista que no deixa de queixar-se de les condicions en les que treballa així com dels capritxos i maneres de fer dels cantants. La seva filla, soprano, reclama també la seva ària. Tot això sota els ulls esbalaïts de l’empresari, que no fa res mes que prendre café rere café per calmar-se. Per si tot això fòra poc, el cor s’ha posat en vaga desprès d’una pandèmia…


Fitxa artística

Cantants :
Glaura – Mao MiyoshiTegualda – Aleksandra GladyshevaPianista del Teatre – Kayla PortugalLa seva filla – Ariadna MoraledaIl músico – Maëlys RobinneEl tenor – Alberto Espinosa Calderini, compositor de la companyia – Robin Sansen Calderó Prolonte da Zeno, poeta del teatre – Andreu MiretImpresario del Teatre – Alejandro Chelet

Direcicó Musical: Robin Sansen/Patrick Valls
Pianistes repertoristes: Kayla Portugal/Patrick Valls


Robin Sansen
(compositor)

Robin Sansen, comença la seva formació musical com a pianista a l’esdat de 5 anys abans d’entarr al Conservatori de Lleida. Amés del piano, podrà introduir-se al violoncel i a l’orgue. Però serà amb el Cor Jove del Conservatori de Lleida que descobrirà el món del cor i del treball vocal. Tindrà oportunitat de viatjar a Viena on el Cor Jove (dirigit per Divina Vàlios) participa al Festival de l’Advent Coral. Robin Sansen, començarà els seus estudis de Cant amb la Sra. Chantal Arnaud del Conservatori de Toulon (França), ciutat on farà els seus primers passos en l’escenari operístic cantant els cors de nens de les òperes La Bohème (Puccini), Carmen (Bizet) i Otello (Verdi) sota la direcció de Giuliano Carella. Al 2014, emprén estudis de Musicología a l’Université Rennes 2 (Rennes) així com en paral·lel segueix la seva formació al Consevatori de Nantes en cant (amb Natascha Siehoff), piano (Anne Chaillou) composició, anàlisi i orquestració (amb Franck Lagarde, Stanislas Janin et Valéry Aubertin) Desprès dels estudis de Musicología, Robin Sansen es admés a l’Escola Superior de Música de Catalunya en l’aula de Cant de la Sra. Mireia Pintó i on pot seguir el seu perfeccionament del piano amb en Xavier Barbeta.

Com a compositor, Robin Sansen ha pogut estrenar i dirigir en públic vàries obres: Stabat Mater; una Missa de Requiem, “Choral, Fuga i Coda” (sextet de vents) i dos lieders per veu i piano. “L’Assedio in Teatro, ossia La prova fallita” és la cinquena obra del compositor que es presentarà en públic.

Agraïments del director

Gràcies, gràcies a tots qui ho heu fet possible. La llista és llarga i si se’m permet voldria anomenar a tots i cada dels implicats/des. Començaré agraïnt a l’equip de cantants: Mao Miyoshi, Aleksandra Gladysheva, Ariadna Moraleda, Kayla Portugal, Maëlys Robinne, Alberto Espinosa, Elías Torricelli, Andreu Miret i Alejandro Chelet. Per altra banda vull agraïr també als cantants que varen estar en un principi i que per diverses causes no han pogut seguir: Maria Pitarch, María Bañeras, Alejandro López, Enrique Padilla amb una especial menció a la Viviana Salisi gràcies a qui arràn de les converses a classe va sorgir l’idea d’una òpera sobre la pròpia òpera. Voldria fer un especial esment a la Susana Egea, professora d’escena lírica de l’Esmuc pel seu recolzament moral, bon consell i ajuda en tot moment. Agraïr també a l’Helena Torres i l’Eduardo Méndez per la seva entrega en el principi del projecte l’any passat així com a Rafató Teatre pel vestuari en el mateix inici. Voldria fer arribar els meus agraïments als músics de l’orquestra per la seva feina i implicació. Unes paraules per a un molt estimat amic meu per la seva paciència, suport incondicional i la seva importantíssima en aquest projecte, Patrick Valls. No voldria deixar d’agraïr a l’Esmuc en la seva imprescindible col·laboració en la cessió d’espais pels assaigs i del contrabaix i dels faristols. No podria acabar els agraïments sense anomenar les dos entitats que ens han acullit aquests dies: Lírica Ribes i el Teatre de Sarrià, mil gràcies de nou. Sense tots vosaltres no hagués sigut possible dur a terme aquesta òpera.

Amb la col·laboració

On?

El Teatre de Sarrià

Carrer del Pare Miquel de Sarrià, 8
Barcelona, Catalunya, AK 08034
+ Mapa de Google
932039772