Home / 0
Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

ÒPERA | DON GIOVANNI

març 17 / 19:00 març 18 / 19:00

Divendres 17 de març | 19:00h
Dissabte 18 de març | 19:00h

Preu Zona 3: 22€ – 19€ persones associades al Centre | Zona 2: 32€ – 29 persones associades al Centre | Zona 1: 38€ – 35€ persones associades al Centre

Primer acte: 1h i 30min, pausa de 30 min. i segon acte de 1h i 15min.

Aquesta nova producció trasllada l’escena al barri barceloní del Born i constitueix una visió crítica del personatge Don Giovanni. La figura de Don Giovanni és revisada i volem desmuntar el mite del galant i conqueridor, per a exposar el que realment és, un maltractador. Tot això sense menysprear la part còmica que ens ofereixen personatges com Leporello.

Gaudeix d’una de les 10 òperes més representades en el món de la mà de l’Orquestra Filharmònica del mediterraneo, amb direcció d’escena de Dani Coma i Direcció musical de Paco Rodríguez. Totalment innovadora i visual.
Repartiment de luxe amb Toni Marsol, Elías Arranz, Ximena Agurto, Marc Sala, Núria Vilà, Soledad Cardoso i David Cervera.

Producció:
L’Orquestra Filharmònica del Mediterrani arriba al Teatre de Sarrià amb una producció pròpia: “Don Giovanni”, en la que és l’estrena de l’orquestra en aquest teatre. De la mà del seu director musical, Paco Rodríguez, juntament amb el director d’escena Dani Coma i el cor “Terraneum Vocale”, l’orquestra ens ofereix una producció totalment innovadora, adaptada als nostres temps i amb una visió actualitzada del clàssic mite del Don Joan.
L’escena se situa al barri barceloní del Born i constitueix una visió crítica del personatge. La figura de Don Giovanni és revisada i, no només volem mostrar la imatge de seductor i galant que tots coneixem d’ell, sinó també la d’un personatge profundament misògin i narcisista.
La música pertany al geni de Salzburg Wolfgang Amadeus Mozart. Va ser escrita l’any 1787 just després d’una altra de les seves òperes de més renom, “Les noces de Figaro”. El llibret és de Lorenzo Da Ponte.
Argument
Aquest drama giocoso en dos actes ens situa a la Barcelona de principis del s. XXI.
Leporello, servent de Don Giovanni, es queixa del seu mestre mentre vigila de nit el palau del Commendatore, un noble de la ciutat. De sobte, la seva filla -Donna Anna- apareix corrents mentre és forcejat per Don Giovanni, fent servir una màscara i amagant així la seva identitat.
Alarmat pels crits de la seva filla, el Commendatore reta a duel a mort al jove Don Giovanni, però és el propi Commendatore el que acaba mort en aquest duel. Don Giovanni i Leporello aconsegueixen escapar del palau, mentre Donna Anna li demana al seu promès, Don Ottavio, que l’ajudi a venjar la mort del seu pare.
Al matí següent, Don Giovanni fixa una nova víctima: Donna Elvira. La trama dóna un gir inesperat quan es revela que Don Giovanni ja va seduir, abandonar i maltractar a Donna Elvira un temps enrere en una altra ciutat i, aquesta, es mostra desesperada per la traició patida. Don Giovanni aconsegueix escapar, una vegada més.
Per casualitat, Leporello i Don Giovanni arriben a una festa de casament entre dos joves pagesos: Zerlina i Masetto. Don Giovanni es proposa seduir Zerlina i, no sense esforç, aconsegueix quedar-se a soles amb ella aquella mateixa nit. Don Giovanni enganya a la jove, li promet un futur millor i fins i tot li arriba a prometre que es casaran junts. Just quan està a punt de seduir-la, Donna Elvira apareix en escena, qui revela a Zerlina les intencions del jove poca-solta i s’emporta a Zerlina per a protegir-la de Don Giovanni.
Aquella mateixa nit, Donna Anna i Don Ottavio es creuen amb Don Giovanni, acaben reconeixent la veu de Don Giovanni i descobreixen que ha estat ell qui va matar al Commendatore. Un cop més, Donna Anna insisteix a Don Ottavio en portar a terme la venjança del seu pare i acabar amb Don Giovanni d’un cop per totes.  Un cop Donna Elvira, Donna Anna, Don Ottavio -enmascarats- enxampen Don Giovanni intentant seduir de nou a Zerlina, es treuren les màscares i per fi es confronten Don Giovanni, qui aconsegueix escapar en última instància.
A l’inici del segon acte, Leporello intenta convèncer -sense èxit- a Don Giovanni de que aquest deixi de ser un seductor i canviï radicalment la seva vida, però aquest es justifica argumentant que les necessita més que l’aire o el menjar. Ara, Don Giovanni es fixa com a nou objectiu conquerir de nou a Donna Elvira, aquest cop intercanviant el seu vestuari amb el del seu servent Leporello.
Apareixen Donna Anna i Don Ottavio, que es pensen que és Don Giovanni qui està amb Donna Elvira, quan en realitat és Leporello. Aquest tem per la seva vida així que, indefens, revela la seva veritable identitat. Leporello aconsegueix escapar. Donna Elvira té ara sentiments contradictoris: vol castigar Don Giovanni però sent un amor renovat pel seductor.
Don Giovanni i Leporello es troben al cementiri, on tots dos estaven amagats. Aquest cop sentiran una veu que provè de l’estàtua del Commendatore. Don Giovanni força a Leporello, esfereït, a convidar a l’estàtua al sopar del seu palau.
Don Giovanni gaudeix, doncs, del sopar a palau: Leporello serveix i els músics toquen. Donna Elvira entra a la sala, guiada per l’amor i intenta -desesperadament- convèncer Don Giovanni per a que canviï el seu estil de vida i es redimeixi. Ell, però, s’en riu d’ella i no li fa cap cas.  L’estàtua del Commendatore exigirà a Don Giovanni aquesta mateixa redemció, a la qual ell tampoc en fa cap tipus de cas. Assegura que mai s’inclinarà davant de cap home: ni viu ni mort.
L’estàtua, finalment, mata Don Giovanni i l’envia a l’infern per sempre.

[CAST]
Argumento
Primer acto:
Este drama giocoso en dos actos nos sitúa en la Barcelona de principios del s. XXI.
Leporello, sirviente de Don Giovanni, se queja de su maestro mientras vigila por la noche el palacio del Commendatore,
un noble de la ciudad. De repente, su hija, Donna Anna, aparece corriendo mientras es forcejeada por Don Giovanni,
usando una máscara y escondiendo así su identidad. Alarmado por los gritos de su hija, el Commendatore reta a duelo a
muerte al joven Don Giovanni, pero es el propio Commendatore el que acaba muerto en este duelo. Don Giovanni y
Leporello consiguen escapar del palacio, mientras Donna Anna le pide a su prometido, Don Ottavio, que lo ayude a
vengar la muerte de su padre.
A la mañana siguiente, Don Giovanni fija una nueva víctima: Donna Elvira. La trama da un giro inesperado cuando se
revela que Don Giovanni ya sedujo, abandonó y maltrató a Donna Elvira un tiempo atrás en otra ciudad y, esta, se
muestra desesperada por la traición sufrida. Don Giovanni consigue escapar, una vez más.
Por casualidad, Leporello y Don Giovanni llegan al convite de una boda entre dos jóvenes campesinos: Zerlina y
Masetto. Don Giovanni se propone seducir a Zerlina y, no sin esfuerzo, consigue quedarse a solas con ella aquella
misma noche. Don Giovanni engaña a la joven, le promete un futuro mejor e incluso le llega a prometer que se casarán
juntos. Justo cuando está a punto de seducirla, Donna Elvira aparece en escena, quien revela a Zerlina las intenciones
del joven tarambana y se lleva a Zerlina para protegerla de Don Giovanni.
Aquella misma noche, Donna Anna y Don Ottavio se cruzan con Don Giovanni, acaban reconociendo la voz de Don
Giovanni y descubren que fue él quién mató al Commendatore. Una vez más, Donna Anna insiste a Don Ottavio de
llevar a cabo la venganza de su padre y acabar con Don Giovanni de una vez por todas. Una vez Donna Elvira, Donna
Anna y Don Ottavio, enmascarados, pillan a Don Giovanni intentando seducir de nuevo a Zerlina, se quitan las
máscaras y por fin se confrontan con Don Giovanni, que consigue escapar en última instancia.
Segundo acto:
Leporello intenta convencer, sin éxito, a Don Giovanni de que este deje de ser un seductor y cambie radicalmente su
vida, pero este se justifica argumentando que necesita a las mujeres más que al aire o a la comida. Ahora, Don Giovanni
se fija como nuevo objetivo conquistar de nuevo a Donna Elvira, esta vez intercambiando su vestuario con el de su
sirviente Leporello.
Aparecen Donna Anna y Don Ottavio, que se piensan que es Don Giovanni quien está con Donna Elvira, cuando en
realidad es Leporello. Este teme por su vida así que, indefenso, revela su verdadera identidad. Leporello consigue
escapar. Donna Elvira tiene ahora sentimientos contradictorios: quiere castigar a Don Giovanni pero siente un amor
renovado por el seductor.
Don Giovanni y Leporello se encuentran al cementerio, donde los dos estaban escondidos. Esta vez sentirán una voz
que proviene de la estatua del Commendatore. Don Giovanni fuerza a Leporello, contrario a invitar a la estatua a la cena
de su palacio.
Don Giovanni disfruta finalmente de la cena en palacio: Leporello sirve y los músicos tocan. Donna Elvira entra a la
sala, guiada por el amor, e intenta desesperadamente convencer a Don Giovanni para que cambie su estilo de vida y se
redima. Él, sin embarg, se ríe de ella y no le hace ningún caso. La estatua del Commendatore exigirá a Don Giovanni
esta misma redención, a la cual él tampoco hace ningún tipo de caso. Asegura que nunca se inclinará ante ningún
hombre: ni vive ni muerto.
La estatua, finalmente, mata a Don Giovanni y lo envía al infierno para siempre
Repartiment
DON GIOVANNI Toni Marsol
LEPORELLO Elías Arranz
DONNA ANNA Ximena Agurto
DON OTTAVIO Marc Sala
DONNA ELVIRA Nuria Vilà
ZERLINA Soledad Cardoso
MASETTO David Cervera
COMMENDATORE David cervera

Director d’escena: Dani Coma
Director musical i artístic: Paco Rodríguez
Cor: “Terraneum Vocale” i Dep. de cant del Conservatori Superior del Liceu
Director de cor: Alberto Santiago
Pianista correpetidora i clavicèmbal: Olga Kobèkina
Producció: Orquestra Filharmònica del Mediterraneo